הרשמה לעלון הילדים
חודש אדר א', גיליון 20
שמיטת האתר

"שומרי הארץ" קומיקס בהמשכים כתבה ואיירה: דקלה שגיב

kodem6.jpgבפרק הקודם: החבורה נוחתת לסיור בגרמניה, הידועה כאחת המדינות המתקדמות בעולם בשמירה על הסביבה. הם מתפעלים מהאוויר הצלול, מהפקת האנרגיה הירוקה, ממפעלי המחזור המתוחכמים ומאמצעי התחבורה החסכוניים. אבל משהו חסר לחבורה שלנו, משהו טבעי וחי שאינו בנמצא באדמות גרמניה, כשהם שואלים את השר הגרמני להיכן נעלמו חיות הבר, הוא מספר להם על שעשוע שהיה מקובל בגרמניה שנים רבות - ציד חיות הבר.

 

והפעם: החברים מנסים להסביר לשר הגרמני מה ההבדל בין שימוש בבעלי החיים לצורכי האדם, לבין צייד למטרות שעשוע של חיות הבר. כשהם מספרים לשר את סיפורו של דוד במערה, הם מגלים על השר הגרמני תגלית מאוד מפתיעה...

 

כדי לקרוא את הפרק החדש, לחצו על התמונה:

אמיתי

        

פינת הסרטים
בארצנו הקדושה: פרק 4 - הפרשת חלה

יש לי שאלה

אמיתי

שלום חברים! בשבוע שעבר חבר שלי מלאכי ואני חזרנו יחד מבית הספר, פתאום מלאכי מתכופף ומרים משהו מהמדרכה, הוא מזדקף ומראה לי בשמחה שטר של 200 שקלים! "אמיתי תראה, איזה מזל יש לי היום! בדיוק רציתי לקנות כדורגל חדש" האמת שקצת קינאתי במלאכי, שמצא כל כך הרבה כסף, וחשבתי שאולי אנחנו צריכים להתחלק, כי היינו ביחד, אבל אז נזכרתי בעוד משהו חשוב "מלאכי, אבל הכסף הזה שייך למישהו, צריך להחזיר לו, זו מצוות השבת אבידה" מלאכי התבונן בי בכעס ואמר "מה פתאום? אתה לא יודע שבכסף אין השבת אבידה? הרי אין סימנים, כל השטרות נראים בדיוק אותו הדבר". זה נשמע הגיוני מה שמלאכי אמר, אבל בכל זאת מדובר בהרבה כסף "מלאכי, תחשוב על מי שאיבד את הכסף הזה, הוא בטח ממש עצוב, נראה לי שאנחנו צריכים לפחות לנסות להחזיר", מלאכי התבונן בי וחשב, "אתה יודע מה? בוא נשאל את הרב אהוד, ואם הוא יגיד שצריך להחזיר ננסה למצוא את בעל השטר" אז השארנו לרב אהוד מכתב בתיבת הדואר וכבר למחרת קיבלנו תשובה. 

אמיתי ומלאכי היקרים, שאלה חשובה שאלתם, מעיקר הדין מלאכי צודק ומותר לכם לקחת את השטר כיוון ששטר כסף הוא דבר שאין בו סימן, ואדם בדרך כלל לא מניח במדרכה שטרות כסף, ומן הסתם השטר נפל לאדם בלא ידיעתו. סיבה נוספת היא ששטר כסף הוא דבר שמרגישים בחסרונו והאדם מן הסתם כבר שם לב שהשטר אבד לו והתייאש ממנו. וכך גם נפסק בשו"ע: "אין המוצא מציאה חייב להכריז, אלא בדבר שיש בו סימן בגופו או שראוי ליתן סימן. אבל אם אין בו שום סימן... הרי הוא של מוצאו" אך נראה שיש בכל זאת ענין להכריז על האבדה מצד ציווי אחר של התורה שהוא "ועשית הישר והטוב", ציווי זה בא ללמדנו שאמנם מותר לקחת מעיקר הדין את השטר אך אם בכל זאת יש דרך למצוא את המאבד ע"י הכרזה במקום גלוי לכל, אזי זו הדרך הישרה והראויה והמתוקנת. חשבו על כך אולי זה כסף של אדם שזקוק לו בכדי לקנות אוכל? אולי זה כסף של נער שעבד רבות בכדי להשיגו? אולי בפעם הבאה אתם תהיו אלו שמאבדים שטר, האם הייתם רוצים שישיבו לכם? לכן ועשיתם הישר והטוב, הכריזו על המציאה וה' ישלם שכרכם בכפלי כפליים. מלאכי ואני פרסמנו מודעה ובינתיים אף אחד לא פנה, אם לא נמצא את בעל האבידה, אולי נתרום את הכסף לצדקה. חודש אדר שמח! שלכם, אמיתי

המשימה החודשית!

המשימה החודשית

מתנות כהונה: בכור

עזרו לשמעיה הכהן לגלות אילו מבין בכורות החיות שייכים לו

דמות עלון הילדים